Značaj dečije samostalnosti

U školama Malac Genijalac, serifikovani edukatori nisu jedini koji uče decu. Tako starija deca često pomažu mlađima učeći ih kako da savladaju pojedine veštine.
Mlađa deca rado uče od starije, dok starija deca na taj način utvrđuju znanje, usavršavaju veštine i povećavaju svoju kompetenciju. Time se kod dece postiže važan unutrašnji osećaj zadovoljstva. Razvijanjem osećaja ponosa zbog vlastitog rada, kod dece se uočava sve veće samopouzdanje, osećaj poverenja i radosti. Rađa se novo dete, s dobrom slikom o sebi.
Pogledajte kako učiteljica Andrijana (10 godina) uči Pavla (6 godina):

Kad su jednom Mariju Montessori pitali šta deci treba dopustiti da samostalno rade, ona je odgovorila da im treba dopustiti da samostalno čine sve što mogu!
Naime, odrasli, u najboljoj nameri, rade umesto deteta i tako sprečavaju njegov razvoj. Prema našem mišljenju, detetu treba dopustiti da što više radi samo, jer na taj način najbolje uči o svetu oko sebe i izgrađuje sopstveno samopouzdanje.
MALAC GENIJALAC – ZA DECU KOJA MENJAJU SVET!
www.malacgenijalac.com
Nevena Savković

Постави коментар